Náhradní provoz MŠ UL v měsících červenec a srpen 2022

01. 03. 2022

Domů 9 Aktuálně z provozu 9 Náhradní provoz MŠ UL v měsících červenec a srpen 2022

PRÁZDNINOVÝ PROVOZ MŠ ÚSTÍ NAD LABEM – ORGANIZACE REZERVACE MÍST
(4. 7. 2022 – 26. 8. 2022)
Vážení rodiče,
od úterý 15. 3. 2022* vám bude umožněno provádět rezervaci míst v náhradních MŠ v Ústí nad Labem, které budou pro vás k dispozici v době uzavření vašich kmenových MŠ. Upozorňujeme, že se jedná o nadstandardní službu, kterou chceme vyjít vstříc zaměstnaným rodičům, kteří nemají jinou možnost, a nepodařilo se jim zajistit náhradní řešení. Provoz MŠ, které budou k dispozici, bude rovněž omezen z důvodu čerpání řádných dovolených zaměstnanců a z důvodu provádění plánovaných oprav a malování prostor, které vycházejí z platné legislativy. Na základě těchto skutečností bude počet míst v náhradních MŠ limitován.
Kritéria pro umístění v náhradních MŠ (vytvořena ve spolupráci se zřizovatelem)
1. zájemci musí být zapsáni k předškolnímu vzdělávání pro školní rok 2021/2022 v některé z MŠ Ústí nad Labem, jejichž zřizovatelem je Statutární město Ústí nad Labem
2. umístění v rámci prázdninového provozu bude umožněno pouze dětem, jejichž oba rodiče jsou zaměstnáni a předloží potvrzení o zaměstnání (s výjimkou zaměstnaných matek samoživitelek, po prokázání příslušnými dokumenty)
3. umístění v rámci prázdninového provozu je možné pouze v období, kdy je uzavřena kmenová MŠ zájemce
Organizace rezervace míst
– rezervace míst bude možná pro období 4. 7. 2022 – 26. 8. 2022
– rezervace míst bude probíhat výhradně písemnou formou prostřednictvím e-mailu od úterý 15. 3. 2022 (z důvodu transparentnosti – časové údaje budou rozhodující pro systém řazení zájemců o přijetí a možnosti náhradníků), rezervaci nelze provést telefonicky
– rezervace míst bude probíhat do naplnění počtu volných míst (informaci o naplnění počtu volných míst zveřejní ředitelky MŠ na webových stránkách svých MŠ)
– prostřednictvím e-mailu získají zákonní zástupci, kterým bude potvrzena rezervace místa, informace o dalším postupu pro dokončení administrativních úkonů
– zákonní zástupci jsou povinni (po potvrzení rezervace místa v náhradní MŠ) kontaktovat ředitelku své kmenové MŠ a vyžádat si opis dokumentu s evidenčními údaji o dítěti včetně potvrzení pediatra o zdravotní způsobilosti dítěte a doručit tento dokument do náhradní MŠ před nástupem dítěte
– finanční náklady spojené s umístěním dítěte v rámci náhradního provozu uhradí zákonní zástupci před zahájením docházky dítěte (nejpozději v den nástupu, způsobem po dohodě s ředitelkou náhradní MŠ)
– na umístění dítěte v náhradní MŠ nevzniká právní nárok
* Vyhláška č. 14/2005 Sb., § 3 Přerušení nebo omezení provozu mateřské školy (1) Provoz mateřské školy lze podle místních podmínek omezit nebo přerušit v měsíci červenci nebo srpnu, popřípadě v obou měsících. Rozsah omezení nebo přerušení stanoví ředitel mateřské školy po projednání se zřizovatelem. Ředitel ve spolupráci se zřizovatelem zároveň projedná s řediteli jiných mateřských škol v obci možnosti a podmínky předškolního vzdělávání dětí mateřské školy v jiných mateřských školách po dobu omezení nebo přerušení provozu. Informaci o omezení nebo přerušení provozu zveřejní ředitel mateřské školy na přístupném místě ve škole nejméně 2 měsíce předem; zároveň zveřejní výsledky projednání podle věty třetí, popřípadě také informaci o možnostech a podmínkách zajištění péče o děti v souladu se zvláštním právním předpisem2a) v době omezení nebo přerušení provozu.

Přehled MŠ UL , které budou v letních měsících k dispozici v rámci náhradního provozu (včetně kontaktů, provozu a počtu volných míst) naleznete zde.